Muggar är billiga och prisvärda produkter och med detta sagt, kan du trycka upp ett större antal om så önskas. Tänk på att om du köper muggar gjorda av stengods eller glas, kan risken bli att dina anställda slår sönder ett par då och då. Det är lätt hänt även om muggar idag är betydligt mer slitstarka och tuffa än sina föregångare. Hur många bör man då räkna med?

Låt säga att du har 10 anställda på företaget och vill förse varje enskild individ med åtminstone en mugg. Beställ då ett tiotal som bas och addera åtminstone det dubbla för eventuella missöden eller att ha på lagret för att dela ut med jämna mellanrum. Om du dessutom bedriver försäljning så kan det vara smart att ställa ett par muggar vid disken, alternativt reception om det är sådan typ av verksamhet som äger rum. Du vill även servera kunder eller besökare när de anländer, för att göra dem hemmastadda och ge dem en välkomnande gest med några dolda, strategiska baktankar bakom som får dem att se på er med större intresse. Ett tips är att alltid beställa för många än för få, då det alltid brukar krävas några extra exemplar lite nu och då. Tänk även på att muggar inte är säsongsbetonade utan kan delas ut året runt. Detta innebär att det brukar vara en fördel att lagra några extra vid behov.

När man köper muggar online eller hos en fysisk butik och vill trycka upp dem för profilering, brukar många leverantörer erbjuda lägre pris ju fler du beställer. Ibland är det även ett minimum som fordras, eftersom det kostar firman en slant att göra screentryck. Ska du bara ha ett fåtal muggar, kan det vara en fördel att backa upp med andra produkter som kan ingå i ett kit. Då går varken du eller tryckfirman back och du kan ge ut en ännu trevligare present.